ŠABLONY

Od 1.3.2017 realizuje SOU Svitavy projekt CZ.02.3./0.0/0.0/16_035/0005346 s názvem Škola tzv. „Šablony“ tj. unijní program  pro zlepšení podmínek práce školy. Pracovníci SOU Svitavy vybrali ty Šablony, které odpovídají profilu školy a pokrývají ty oblasti, ve kterých škola cítí, že potřebuje zlepšení.

Jsou to tyto Šablony:

2.1.-2.4. Vzdělávaní pracovníků

2.8. Stáže pedagogů u zaměstnavatelů

2.9. Tandemová výuka

2.10. Zapojení odborníků z praxe do výuky

2.13. Vzájemná spolupráce pedagogů

 

 Zpráva o realizaci

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin - ICT

Cílem aktivity byla podpora profesního růstu pedagogických pracovníků pomocí vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci středních škol byli podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání probíhalo formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditovaného v systému DVPP. 

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 24 hodin

 

Cílem aktivity byl podpořen profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci středních škol byli podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání probíhalo formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditovaného v systému DVPP. 

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.10 Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ

Cílem bylo prohloubení spolupráce pedagogických pracovníků středních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecně vzdělávacích předmětů odborných předmětů odborné praxe. Díky spolupráci se zlepšila kvalita výuky, která měla pozitivní vliv na výsledky žáků. Aktivita byla určena pro pedagoga SŠ a odborníka z praxe, kteří společně naplánovali a zrealizovali 12 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhala výuka. Po každé vyučovací hodině proběhla reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků. Spolupráce pedagoga a odborníka z praxe probíhala napříč předměty a ročníky.

 
7. 6. 2018 Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ
 

Seminář odborníka z praxe Ivo Stupky ve firmě Czech Blades byl  určen  pro žáky třídy 2.M – Mechanik seřizovač.  Akce se uskutečnila ve  čtvrtek  7. června v Jevíčku, kde se deset žáků seznámilo s elektroerozivním obráběním (řezání matrice pro střižný nástroj) a 3D měřením (měření vodící desky). Žáci byli seznámeni s programování - Peps CAD/CAM systém a praktická ukázka proběhla na drátořezu, hloubičce a 3D měření Venzel.

 

 

 

16. 5. 2018 Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ

Seminář odborníka z praxe Ivo Stupky ve firmě Czech Blades byl určen pro žáky třídy 3.M – Mechanik seřizovač. Akce se uskutečnila ve středu 16. května v Jevíčku, kde se sedm žáků seznámili s elektroerozivním obráběním a 3D měřením. Žáci byli seznámeni s programování - Peps CAD/CAM systém a praktická ukázka proběhla na drátořezu, hloubičce a 3D měření Venzel.

 

V současnosti se projekt nachází ve fázi udržitelnosti, tj. od 1. 7. 2015 do 30. 6. 2018.

 

11. 04. 2018 - Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ  - přednáška na téma vstřikování plastů

 

 

Druhá část  přednášky odborníka z praxe Jiřího Nárožného proběhla ve středu 11. dubna 2018. Tato přednáška navázala na úvod o materiálech a parametrech vstřikování. Probíraná témata byla vysvětlena do větších podrobností a následně žáci měli možnost získané informace vyzkoušet přímo na stroji ENGEL. Jednalo se o různé výpočty parametrů vstřikování, které zapsali do stroje a na závěr si je vyzkoušeli přímo na daném typu formy (výlisku). Pro žáky mají největší přínos předané zkušenosti přímo z praxe. Konec přednášky provázela diskuze na téma technologie vstřikování plastů.

 

  

 

10. 04. 2018 - Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ  - přednáška odborníka z praxe na robotizaci

 

 

Žáci druhého ročníku oboru mechanik plastikářských strojů měli možnost 10. dubna 2018 zdokonalit své vědomosti za přítomnosti odborníka z praxe. Školu v rámci projektu navštívil Vladimír Tůma z firmy REHAU. Téma přednášky bylo zaměřeno na historii, vývoj a praktické využití robotizace v plastikářském průmyslu. Žáci měli možnost vidět v praktických ukázkách využití ROBOTA KUKA, který v rámci výuky mají možnost ovládat i programovat.

 

   

 

27. 03. 2018 - Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ

 

V úterý 27. března 2018 navštívil naše žáky 2. ročníku mechanik plastikář technolog firmy Rehau Jiří Nárožný v rámci projektu zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ.

Téma přednášky byl úvod do vstřikování plastů a výuka byla rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se žáci dozvěděli základy o materiálech, strojích i nástrojích sloužících na zpracování plastů. Praktická část byla ukázka přímo na vstřikolisu a žákům bylo názorně předvedeno jak stroj a nástroj funguje, a jak probíhá proces vstřikování. Přednáška bude mít návazné pokračování. Žáci využijí tyto informace jak v rámci studia a následně i v povolání.

 

  

 

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.13 Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ

 

Cílem bylo prohloubení spolupráce pedagogických pracovníků středních škol a poskytování podpory žákům s potřebou podpůrných opatření.

Podmínkou bylo vytvoření minitýmu ve spolupráci tří pedagogických pracovníků.  Pedagogové se v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhala výuka scházeli s cílem spolupracovat ve zvoleném tématu. 

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na inkluzi – DVPP

Cílem aktivity byla podpora profesního růstu pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci středních škol byli podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze a na využívání efektivních vyučovacích metod. Pedagogičtí pracovníci středních škol bylil podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze pro práci s heterogenní skupinou žáků, především se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) – individualizovaná výuka.

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.8 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ) 

Cílem bylo podpořit pedagogy středních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím stáží u možných budoucích zaměstnavatelů. Pedagogický pracovník ve spolupráci s vedením školy identifikoval oblast/obor, ve kterém chce rozvíjet své znalosti a dovednosti. Na základě toho si vybral možného budoucího zaměstnavatele absolventů školy (firmu/společnost/instituci) a tu oslovil se žádostí o spolupráci.

 

K 30. 6. 2018 byla realizována aktivita III/2.9 Tandemová výuka na SŠ

 

Cílem bylo prohloubení spolupráce pedagogických pracovníků středních škol (a budoucích pedagogů) v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností (ČG a MG) a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepšila kvalita výuky, která má pozitivní vliv na výsledky žáků. Aktivita byla určena pro dva pedagogy, kteří společně naplánovali a zrealizovali 12 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhala výuka. Po každé vyučovací hodině proběhla reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků.